Firefighter Game

Gra o Straży Pożarnej

Nie jesteś zalogowany na forum.

Ogłoszenie

Dziś Służbę Pełni Zmiana III

#1 2019-11-30 23:13:54

Madejson
Administrator
Dołączył: 2019-11-30
: Generał Brygadier
Windows 7Opera 65.0.3467.48

REGULAMIN

REGULAMIN ORAZ ZASADY FORUM
http://www.firefightergame.4ra.pl

Opracował zespół: Okocimski133, Mikołaj112
Ostatnia aktualizacja: 02 Grudnia 2019 r.


Gra stworzona od podstaw dnia 30.12.2019 r. !!!
Wszystkie regulaminy Gry zostały stworzone przez moderatorów/administratorów i nie są skopiowane !!!


Za kradzież własności intelektualnej chronionej Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz łamanie zapisów Ustawy grozi odpowiedzialność karna !!!
Wszystkie regulaminy i postanowienia są własnością forum http://www.firefightergame.4ra.pl.




I. ZASADY OGÓLNE FORUM




1. W swoich wypowiedziach nie można używać wulgaryzmów, obrażać innych użytkowników ani prowokować sytuacji konfliktowych.


2. Na forum zabronione jest reklamowanie innego forum o podobnej tematyce.


3. Konta użytkowników podejrzane o obcą reklamę czy działanie destruktywne na forum, będą usuwane.


4. Swoim zachowaniem i swoją postawą prezentujemy swoją osobę i kulturę.


5. Na forum obowiązuje zakaz spamowania w wątkach i na czacie.


6. Nick gracza powinien być prosty i czytelny oraz w żaden sposób wulgarny czy obraźliwy.


7. Konto nowego gracza bez żadnego posta zostanie automatycznie usunięte po dwutygodniowym okresie bezczynności.


8. Konto gracza nieprowadzącego żadnej jednostki, bez czynnego udziału w forum (nowe posty), będzie mogło zostać usunięte, jeśli użytkownik nie odpowie na monit administracji.



II. PRAWA I OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKA



1. Zabrania się użytkownikowi samowolnego nadawania sobie stopnia służbowego, zmiany awatara na jakikolwiek inny oraz nadawania medalu czy odznaczenia.


2. Użytkownik ma prawo do wzięcia urlopu bez podawania przyczyny.


3. Użytkownik ma prawo do złożenia prośby o usunięcie jednostki bez podania przyczyny.


4. Użytkownik ma prawo do złożenia wniosku o zmianę moderatora, tylko wspierając się silnymi argumentami.


5. Użytkownik ma prawo do złożenia prośby o zmianę nazwy jednostki, jednak nie częściej niż raz na kwartał.


6. Użytkownik ma prawo do wysuwania sugestii mających na celu rozwój Gry.


7. Użytkownik może przyznawać innemu graczowi punkty reputacji, szczegóły w Wydziale Kontroli i Skarg 998.


8. W jednostce nie można umieszczać cudzych imion, nazwisk oraz innych danych osobowych!


9. Użytkownicy posiadający jednostki ratowniczo-gaśnicze (JRG) zobowiązani są nie używać w ich nazwie nawy własnej zawodowej, umundurowanej i wyposażonej w specjalistyczny sprzęt formacji, jaką jest Państwowa Straż Pożarna, ani skrótu jej nazwy (PSP).



III. NA CZYM POLEGA GRA



1. Gra firefightergame polega na opisywaniu akcji ratowniczo-gaśniczych zadanych przez moderatora, począwszy od wyjazdu zastępu z bazy, poprzez rozpoznanie, podjęte na miejscu działania, aż po powrót do koszar oraz rozwijanie swoich jednostek.


2. Za każdą zaliczoną akcję użytkownik może dostać wynagrodzenie od 1 tys. do 40 tys. Moderator ocenia każdą akcję z osobna podając gratyfikację finansową oraz ewentualne uwagi do opisu (ze szczególnym naciskiem na edukację nowych użytkowników nie mających jeszcze odpowiedniej wiedzy).


3. Moderator ma również prawo nie zaliczyć akcji niespełniających kryteriów oceny z podaniem powodu bądź zawierających istotne błędy taktyczne. Moderator wówczas wskazuje zauważone błędy i podaje wskazówki poprawnego opisu na przyszłość.


4. Wynagrodzenie za akcje będzie przyznawanie według ogólnych kryteriów:*
   a) Stopień trudności opisanego zdarzenia oraz samodzielne rozwinięcie scenariusza
   b) Dokładne opisy podjętych działań (jak najwięcej szczegółów oraz np. dialogi, wykaz sił i środków)
   c) Fachowy język, terminologia służb ratowniczych
   d) Podejście do opisu akcji
   e) Estetyka wpisu
   f) Dodawanie zdjęć (szczególnie własnych)
   *każdy moderator może posiadać dodatkowe własne kryteria oceniania, jak np. długość prowadzenia działań


5. Opisy akcji tworzymy sami, istnieje absolutny zakaz kopiowania opisów akcji od innych użytkowników! Takie zachowania będą surowo karane, łącznie z zawieszeniem użytkownika.


6. Za zarobione pieniądze można dowolnie rozwijać swoją jednostkę: wymieniać tabor samochodowy, dokupywać kolejne pojazdy, nowy sprzęt czy umundurowanie wg Regulaminu Zakupu Sprzętu, Zakupu Pojazdów oraz innych regulaminów szczegółowych.


7. Gracz ma prawo do umieszczania w wątku ze swoją jednostką dodatkowych opisów obrazujących funkcjonowanie jednostki na co dzień, np. wyjazdy gospodarcze, uroczystości, imprezy okolicznościowe, przeglądy. Wpisy te będą premiowane przez Moderatora i wpływają pozytywnie na ocenę jednostki.


8. Jednostka może uczestniczyć w różnych ćwiczeniach, manewrach. Więcej w Wydziale Operacyjno-Rozpoznawczym


IV. GŁÓWNE ZASADY GRY


1. Każdy gracz może posiadać na grze tylko jedno konto! (dotyczy to zarówno adresu IP, jak i maila)


2. Jeżeli na jednym łączu internetowym gra dwóch użytkowników (np. bracia), należy o tym napisać w dziale "Poradnik”


3. Użytkownik może posiadać jedną jednostkę OSP oraz jedną jednostkę JRG (na dowolnej zmianie)


4. W wątku z jednostką może pisać tylko jej właściciel (gracz), moderatorzy, administratorzy, jednostka współpracująca oraz okazyjnie inni gracze w celu podziękowania za okazaną pomoc, współpracy w organizacji manewrów itp.

5. W przypadku zrezygnowania z dalszej gry, należy powiadomić o tym swojego moderatora i obowiązkowo napisać o tym w swojej jednostce.


6. W przypadku konieczności wzięcia urlopu, trudności z dostępem do Internetu czy czasowym brakiem możliwości opisywania akcji - należy o tym napisać w swojej jednostce i powiadomić swojego moderatora.


7. Urlop można wziąć na okres miesiąca czasu (30 dni).


8. W uzasadnionych przypadkach - za zgodą moderatora jednostki -  urlop można przedłużyć na czas nieokreślony – z podaniem przyczyny lub zawiesić działalność jednostki.


9. W przypadku wcześniejszego powrotu z urlopu należy niezwłocznie poinformować o tym odpowiedniego moderatora.


10. Użytkownik na starcie zakładając daną jednostkę ma określone fundusze na początkowe wyposażenie.


11. Użytkownik może wziąć dotacje na zakup pojazdów lub doposażenie jednostki. Szczegóły w dziale "Sekcja Finansów "


13. Użytkownik może również wystąpić z wnioskiem o pozyskanie nowego pojazdu lub o wymianę wskazanego samochodu na nowszy wg Regulaminu działu "Sekcja Finansów".


14. Nabyte pojazdy i sprzęt można sprzedać w dowolnym czasie.


15. Każdy użytkownik ma prawo do umieszczanie zdjęć swojego autorstwa, zdjęć autorów, którzy zgodzili się na umieszczanie fotografii ich autorstwa wyłącznie na naszym forum (zgodnie z wykazem zamieszczonym w dziale Poradnik), a także zdjęć innych autorów, na które użytkownik ma pisemną zgodę, podając pod każdym zdjęciem obowiązkowo autora zdjęcia oraz źródło, z którego zostało pobrane.


16. Użytkownik nie może samodzielnie zmieniać nazwy swojej jednostki.


17. Użytkownik posiadający jednostkę JRG na określonej zmianie może, właściwie to motywując, wnioskować do Komendanta Głównego o przeniesienie jej na inną zmianę. Zmiany można dokonać tylko jeden raz.


18. Użytkownik może zostać wyróżniony medalem lub odznaczeniem. Szczegóły w Aktualnościach KG 998 firefightergame:


19. Działalność każdej jednostki będzie kontrolowana pod kątem poprawności przez Komendę Główną.


20. Każdy nowy użytkownik otrzymuje stopień strażaka.


21. Za właściwą postawę oraz rozwój jednostki, pomoc Administracji oraz inne osiągnięcia użytkownik może zostać wyznaczony do awansu lub medalu.


22. O częstotliwości awansów i przyznawania medali czy odznaczeń decyduje KG.


23. Awanse między korpusami premiowane są dodaniem do budżetu każdej prowadzonej przez gracza jednostki kwoty 50 tys.


24. Budżet jednostki nie może być ujemny. W przypadku powstania zadłużenia (za sprawą nałożonej kary czy pobranej składki), jednostka jest zobowiązana do wzięcia dotacji celowej w Sekcji Finansów.


25. Właściciel każdej jednostki zobowiązany jest do końca stycznia każdego roku przeprowadzić zebranie sprawozdawcze: umieścić posta w swojej jednostce z informacjami: ilość wyjazdów (z podziałem na pożary, inne miejscowe zagrożenia, fałszywe alarmy), zakupiony-pozyskany sprzęt w poprzednim roku (samochody), stan osobowy na koniec roku, współpraca z innymi jednostkami, udział w ćwiczeniach/manewrach oraz przedstawienie planu działalności na nowy rok.


26. Każdy opis prowadzonych działań ratowniczo-gaśniczych musi być w jednostce kolejno numerowany.


27. Użytkownik posiadający jednostkę JRG oraz OSP czy też również ZSP nie może przekazywać swoim jednostką sum pieniężnych, wozów czy też sprzętu.



V. REGULAMIN TWORZENIA JEDNOSTEK RATOWNICZO-GAŚNICZYCH - JRG



Regulamin tworzenia JRG



1. Aby założyć jednostkę, należy utworzyć nowy wątek w jednym z trzech działów (zmiana I, II lub III) w nazwie "JRG ...".

2. Następnie wybieramy sobie dowolne samochody z listy wozów dla nowo utworzonej jednostki.

3. Po wybraniu pojazdów musimy nadać im numery operacyjne i przygotować do wpisania do podziału bojowego poprzez wypełnienie "karty pojazdu" - dane pojazdu, rocznik itd.

4. Wybrane pojazdy wyposażone są w pakiety podstawowe. Na konto startowe jednostki wpływa 1 mln. 200 tys. zł. - z którego odliczany jest koszt wozów, a podstawowy budynek na koszt KG.


5. Potem zatrudniamy strażaków. Na płace dla strażaków otrzymujemy miesięcznie 25 tys. zł. Jeżeli wypłaty dla strażaków przekroczą podaną sumę to różnica będzie pobierana z konta. Jeżeli nastąpi nadpłata to kwota ta zostanie przelana na konto jednostki.


6. W zależności ilu będziemy mieli strażaków na służbie i w jakim stopniu to będziemy mieli albo dodawaną kasę, albo zabieraną na koniec miesiąca.


7. W poście głównym jednostki powinny znaleźć się takie informacje jak: nazwa (numer, miejscowość), stan zmianowy, wykaz posiadanych pojazdów ich wyposażenie, wykaz zakupionego sprzętu, obsada pojazdów, zdobyte certyfikacje, funkcjonujące specjalistyczne grupy, plany rozwoju jednostki i informacje o zawartych umowach o współpracy z innymi jednostkami. Można również zamieścić zdjęcia - szczegóły w dziale "Poradnik" czy inne dodatkowe informacje, jak np. statystyki wyjazdów.


8. Po uzupełnieniu niezbędnych informacji, należy czekać na naszą zmianę. Wtedy jednostka zostanie zaakceptowana przez moderatora.


9. Kalendarz zmianowy jest do wglądu w dziale każdej zmiany JRG. Informacja o zmianie pełniącej służbę w danym dniu podawana jest bez przerwy jako ogłoszenie pod banerem głównym Gry.


10. Czas na opisanie zadanych akcji jest do następnej zmiany (tj. 48h) do godziny 8:00 (ewentualnie dłużej). W nagłych przypadkach można prosić swojego moderatora o wydłużenie czasu na zamieszczenie opisów do następnej zmiany.


11. Za nieterminowe opisywanie akcji ratowniczo-gaśniczych moderator może nałożyć ostrzeżenia oraz karę finansową.


12. Rozwijanie się jednostki poprzez uzyskanie certyfikacji, szkoleń, grup itd. możliwe jest przez odpowiedni do tego dział w KG.


13. Posiadać można jedną jednostkę PSP na grze.


VI. REGULAMIN JEDNOSTEK OCHOTNICZYCH STRAŻY POŻARNYCH - OSP




1. Użytkownik może posiadać tylko jedną OSP. Nazwa jednostki nie może się pokrywać z inną funkcjonującą na Grze.


2. OSP zakładamy w dziale "Jednostki OSP"


3. Na zakup pojazdów i sprzętu dla naszej OSP na starcie mamy 500 tys.


4. Spis samochodów, z których można tworzyć początkowy tabor dostępny jest w dziale Zakup pojazdów - "Oferta dla nowych jednostek OSP”


5. Kupione na starcie samochody posiadają podstawowe wyposażenie według wykazu dostępnego w dziale Zakup pojazdów.


6. Kolejne pojazdy kupujemy w dziale Zakup Pojazdów, a wyposażenie w zakup sprzętu. Nie ogranicza się liczby ani rodzaju pojazdów (i sprzętu) zakupionych za zdobyte w czasie gry fundusze.


7. W pierwszym poście jednostki powinny znajdować się informacje ogólne na temat naszej OSP: nazwa, miejscowość, stan osobowy (członkowie czynni, wspierający, honorowi, ewentualnie Młodzieżowa Drużyna Pożarnicza), wykaz zakupionego sprzętu i  posiadanych samochodów (z rokiem produkcji) oraz wykaz wyszkolenia druhów, plany rozwoju jednostki i dwustronne umowy o współpracy z innymi jednostkami. Można również zamieścić zdjęcia - szczegóły w dziale "Poradnik"  czy inne dodatkowe informacje, jak np. statystyki wyjazdów.


8. Każdy samochód będący na stanie OSP musi być oznaczony numerem operacyjnym - . Z tym, że jednostka OSP dysponuje numerami xx7[X]xx, a po włączeniu w struktury Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego xx9[X]xx


9. Wymagania i procedury włączenia do KSRG dostępne w Wydziale Operacyjno-Rozpoznawczym 


10. Po uzupełnieniu wszystkich informacji, należy czekać na akceptację jednostki i przydzielenie moderatora do 2 dni.


11. Czas na opis zadanych akcji dla jednostki OSP wynosi 3 dni.


12. Czas przydzielania nowych akcji wynosi 2 dni od momentu ukazania się opisu.


13. Jednostki w KSRG mają pierwszeństwo w otrzymywaniu akcji. Otrzymują również więcej akcji, a ich scenariusze są bardziej rozbudowane. W nagłych przypadkach można prosić swojego moderatora o wydłużenie czasu na zamieszczenie opisów zamieszczając stosowny wpis w jednostce.


14. Każda nowa jednostka posiada wskazaną przez gracza liczbę członków. Posiadają oni wyłącznie podstawowe przeszkolenie strażaków-ratowników OSP i należy zadbać o podniesienie ich umiejętności – szczegóły w Wydziale Operacyjno-Rozpoznawczym.


15. Zdobyte kolejne uprawnienia pozwalają brać udział w działaniach ratowniczych bardziej złożonych i wymagających specjalistycznego sprzętu.


VIII. KARY




1. Kary będą stosowane za:
    a) łamanie postanowień niniejszego Regulaminu,
    b) łamanie zapisów regulaminów poszczególnych działów/regulaminów szczegółowych,
    c) umieszczanie zdjęć bez odpowiednich podpisów oraz niezgodnie z Regulaminem,
    d) dręczenie administracji, moderatorów i innych graczy,
    e) oszustwa.


2. Rodzaje kar:
    a) upomnienie/ostrzeżenie,
    b) kara finansowa,
    c) ograniczenia w składaniu wniosków, udziału w szkoleniach i uczestnictwa w dodatkowych działaniach,
    d) degradacja,
    e) czasowe zawieszenie Użytkownika,
    f) ograniczenia w zakładaniu jednostek,
    g) ban,
    h) usunięcie konta Użytkownika,


3. Kary obejmują każdą część działalności jednostki, w szczególności:
    a) podział bojowy (prowadzenie jednostki niezgodnie z Regulaminem, w tym samodzielne zmiany nazwy jednostki i samodzielne dysponowanie się do zdarzeń),
    b) Sekcja Finansów, Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna (zakaz składania wniosków o dotacje, o sprzęt),
    c) Wydział Operacyjno-Rozpoznawczy (zakaz udziału w szkoleniach, ćwiczeniach, manewrach),
    d) awanse, medale i odznaczenia (brak dodatkowych gratyfikacji, awansów łącznie z degradacją),
    e) Zakup pojazdów – brak zniżek i dodatkowych rabatów.


4. Kary zakazu mogą trwać do 3 miesięcy.


5. Jednorazowe kary finansowe będą skutkowały odebraniem z budżetu jednostki określonej sumy:
    a) OSP do 200 tys.
    b) JRG do 350 tys.
   

6. Za brak terminowego opisu akcji ratowniczo-gaśniczych bez podania przyczyny moderator nakłada ostrzenia/upomnienia oraz kary finansowe.


7. Jednostka posiadająca 3 ostrzeżenia/upomnienia, po uprzedniej próbie kontaktu moderatora z graczem poprzez prywatną wiadomość, zostanie usunięta. W przypadku powrotu do Gry i do regularnych opisów przed usunięciem jednostki – upomnienia anulowane będą automatycznie.


8. Wobec użytkownika posiadającego konto na konkurencyjnych forach mogą zostać zastosowane najcięższe kary włącznie z BANEM i wydaleniem z forum.


9. Rażące łamanie Regulaminu oraz powtarzające się przewinienia mimo bezskutecznych kar i ostrzeżeń skutkują otrzymaniem kary zawieszenia użytkownika. W przypadku braku poprawy po okresie próby gracz zostanie ostatecznie usunięty z Gry.


10. Kary mogą być ze sobą łączone!


11. Rodzaj zastosowanej kary jest uznaniowy i pozostaje w gestii KG 998 PUN w aspekcie każdego indywidualnego przypadku.


12. Nieznajomość zapisów regulaminów nie będzie brana pod uwagę przy nakładaniu kary. Użytkownik zakładając jednostkę oraz pisząc w danym dziale ma obowiązek znać jego regulamin, a w przypadku braku regulaminu danego działu – stosować zapisy Regulaminu Głównego Gry.


13. Za nieterminowe wywiązywanie się z obowiązków osób funkcyjnych zajmujących się poszczególnymi działami (bank, handel pojazdami, sklep) – przysługuje Użytkownikowi dodatkowa bonifikata, zniżka lub jednorazowe odszkodowanie – wg zapisów w regulaminach poszczególnych działów.


14. Na podziale bojowym – w razie opóźnień w pracy moderatorów w ocenie pracy jednostek oraz przydzielaniu nowych dyspozycji – Użytkownikowi przysługuje wyrównanie w wysokości 10 tys. za każdy dzień zwłoki.


Zbieżność nazw jednostek jest przypadkowa - podawane dane i wyposażenie w żaden sposób nie odzwierciedlają prawdziwego kształtu jednostek


]Tekstowe forum internetowe prowadzone pod adresem http://www.firefightergame.4ra.pl ma w zamierzeniu popularyzację ochrony przeciwpożarowej i szeroko rozumianej tematyki pożarnictwa łącząc doświadczenie i wyszkolenie strażaków-ratowników oraz sympatyków straży pożarnych. Forum nie przynosi żadnych korzyści majątkowych jego właścicielowi oraz użytkownikom.


Życzymy udanej gry!


Zespół Gry firefightergame

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum